در کتاب تصویر سراغ آن دسته از مطالب تئوریک سینمایی میرویم که مستقیما با خود کنش نقادی درگیر میشوند. دنبال نوشتههایی میگردیم که از چون و چرای نقادی میپرسند. نوشتن دربارۀ فیلمها، خواهناخواه، بر پایۀ یک تئوری استوار است. از این نظر، کتاب و تصویر دو جزء جداناشدنی از کنش نقادی هستند. متنی که به تصویر مربوط باشد و بتواند به ادراک ما از سینما معنای تازهای بدهد، جایش را در این بخش پیدا خواهد.
فرمها و تاریخها: دیوید بوردول
سی سال با معلم اول
سرژ دَنِه، زمان بازیافته
یادی از سرژ دنه و کتاب «استقامتِ» او
نقادی چیست؟ (بخش دوم)
مانیفست نقادی کایه دو سینما در لحظۀ وداع
ارزشگذاری در نقد فیلم
بدی: مسئلهای در استتیک فیلم
نقادی چیست؟ (بخش اول)
مانیفست نقادی کایه دو سینما در لحظۀ وداع